МОН предложи континуирано образование за малолетниците во воспитно-поправните и казнено-поправните установи
На владина седница денеска беа усвоени измените на Законот за основно образование со кои се решава долгогодишен предизвик поврзан со обезбедување редовен образовен процес за малолетниците во воспитно-поправните и казнено-поправните установи.
Новите измени на законот, по предлог на Министерството за образование и наука предвидуваат образовниот процес за малолетниците во воспитно-поправните и казнено-поправните установи, наместо по експериментални програми како досега, да се спроведува по наставен план и наставни програми за основно образование на возрасни.
-Учениците по формализацијата на образовниот процес ќе добиваат свидетелства за завршено образование, како и учениците во редовните основни училишта. За нивно вклучување во настава, доколку се под 16-годишна возраст, претходно се врши проверка на знаењето заради распределба во соодветно одделение на основното образование. Наставата, пак, ќе ја реализира училиште кое има верификација за образование за возрасни и реализира настава на мајчин јазик на ученикот во овие установи, односно тоа е основното општинско училиште за возрасни „Антон Семјонович Макаренко” – Скопје, а за реализирање на законските измени, првично ќе биде потребно да се вработат до најмногу шест наставници. Бројот на наставници што ќе треба да се ангажираат во иднина ќе зависи од бројот на штитениците во воспитно-поправните и казнено-поправните установи и групите, односно паралелки кои би се формирале, информира Министерството за образование и наука.
Законските измени кои ќе бидат проследени до Собранието, додава МОН во соопштението, всушност овозможуваат системско решавање на предизвикот со образованието на малолетниците во воспитно- поправните и казнено-поправните установи, со кое воедно и се реализираат дел од препораките во извештајот на Европската Унија за напредокот на земјата во делот на човекови права.
Дума.мк