Скопје и Софија ќе се поврзат со железничка линија до 2027 година
Една третина од железничката инфраструктура што ги поврзува Црното и Јадранското море е веќе изградена на територијата на Бугарија, Северна Македонија и Албанија, рече генералниот директор на НРИЦ, Красимир Папукчиски, јавува агенцијата БГНЕС.
Железничката линија, дел од Паневропскиот транспортен коридор 8, има вкупна должина од околу 500 км, а од неа околу 150 км се веќе изградени. Од бугарска страна, мора да се изградат 101 км железнички пат во правец Радомир – Гуешево, што е тешко да се спроведе поради многуте тунели и вијадукти.
Бугарскиот генерален директор на тамошните железници, заедно со генералниот директор на Македонски железници Хари Локвенец и Ани Дирмиши, извршен директор на Албански железници, вчера го потпишаа договорот за трипартитна соработка за железничко поврзување, како и разговараа за подготвеноста на проектот за секоја земја.
На прашањето од БГНЕС за тоа што навистина ќе следи од договорот, бидејќи за Коридорот 8 се зборуваше многу години, но не е направено речиси ништо, Папукчиски увери дека во 2027 година железничката врска Софија- Скопје треба да биде подготвена, а до 2030 година Бугарите ќе може да се поврзат со Јадранско Море, преку воз до Драч.
Денешната иницијатива е своевидно продолжение на самитот „Три мориња“, доаѓа од бугарска страна и ги презентираше стратегиите на трите компании за спроведување на „Паневропскиот транспортен коридор 8“. Договорот предвидува заедничка меѓусекторска група помеѓу трите администрации да ги подготви сите технички спецификации што ги исполнуваат условите за интероперабилност.
-Зборуваме за пан-европски коридор кој треба да ги исполни сите барања со цел да го користат сите европски оператори на железничката инфраструктура. По либерализацијата на пазарот во Бугарија, имаме 12, а за време на либерализацијата на пазарите во Република Македонија и Албанија, се очекува да се појават и приватни превозници, објасни Папукчиски.
Во септември претстои состанок на територијата на Албанија. Директорот на Бугарските железници исто така прецизира дека една од најголемите потешкотии е неможноста да се изгради околу Охридското Езеро, кое е под покровителство на УНЕСКО.
Папукчиски исто така увери дека спорот меѓу Софија и Скопје нема да влијае на работата на транспортниот коридор. Има и средства, Македонија и Албанија обезбедија заем од Европската банка за развој, а Бугарија аплицира за финансирање во рамките на Објектот за поврзана Европа како членка на Унијата.