Скоро 80% од продадените автомобили во Норвешка се електрични
Побарувачката за модели со средна големина од Tesla Inc помогна да се зголеми продажбата на електрични автомобили во Норвешка до речиси 80% од вкупната продажба на автомобили минатиот месец, според Ројтерс.
Земјата е светски лидер во транзицијата кон електрични возила и има за цел да стане првата земја што ќе ја прекине продажбата на бензински и дизел мотори до 2025 година. Според податоците на Норвешката федерација за патишта, електричните автомобили сочинуваат 77,5% од сите возила, наспроти 61,5 % минатата година.
Компактниот спортски автомобил Tesla Model Y беше најпродаван модел со 19,8% од пазарот на автомобили, следен од седанот Model 3 на компанијата со 12,3%. Enyaq на Skoda е на трето место со 4,4%. Моделот Y за првпат беше претставен во март 2019 година од Tesla со седиште во Калифорнија и неодамна стана достапен за европските клиенти.
Со целосно ослободување на електричните возила од даноци, Норвешка, која произведува нафта, стана лидер во ставањето крај на употребата на мотори со внатрешно согорување. Во 2020 година, за прв пат, уделот на продадени електрични автомобили беше поголем од оној на другите возила.
Политиката на Норвешка за нула даноци може да се промени доколку минатомесечните победници на левоцентристичките избори на националните избори ги продолжат плановите за оданочување на најскапите модели.
Се очекува идната влада да биде предводена од социјалдемократот Јонас Гар Стоере и ќе се состои од партии кои ветија дека ќе воведат ДДВ од 25% за цената на новиот автомобил што надминува 600.000 норвешки круни. Иако моделот Y на Тесла, кој чини помалку од даночниот праг, може да не биде засегнат, моделите од високата класа С и Х на компанијата чинат до 1,3 милиони круни и може да се соочат со значителни такси. Ќе бидат погодени и Porsche, Audi и Mercedes-Benz.
Социјалдемократите велат дека данокот ќе донесе дополнителни пари во државната каса. Даночното ослободување за набавка на електрични автомобили е дизајнирано како начин за воведување на нови технологии и не може да трае бесконечно, изјави Свејн Роалд Хансен, портпарол на Лабуристичката партија за прашања поврзани со даночната политика.
„Тоа е субвенција. И … колку е поскап автомобилот, толку е поголема субвенцијата“, истакна тој.
Данокот за луксузни електрични возила е ненавремен и би ја одложил електрификацијата на Норвешка, според Кристина Бу, која ја предводи Норвешката асоцијација за електрични возила.
„Дури и во најсеверниот дел на земјата, со ниски зимски температури и елени што кружат по улиците, продажбата на електрични автомобили неодамна ги надмина оние со погон на бензински, дизел и хибридни мотори“, рече Бу.
„Во моментов, дури и во помалите градови, тие почнуваат да купуваат повеќе електрични автомобили, и сега не е време да се укинат даночните олеснувања, бидејќи треба да ги добиеме тие области со повисоки пазарни удели“, додаде таа.